Korporace United Aircraft má momentálně v různém stádiu rozpracování přes 20 exemplářů letadel Jak MC-21. Současně s tím probíhají doplňkové certifikační lety. Předpokládá se, že certifikační zkoušky budou zakončeny v příštím roce.
Hlavní konstruktér MC-21 Vitalij Naryškin uvádí, že pro získání typového certifikátu je plánováno přibližně 220–230 dodatečných certifikačních letů.
První certifikační let „rusofikovaného“ MC-21-310 (RA-73055) v délce trvání čtyř hodin se uskutečnil 26. června z letiště Ramenskoje u Moskvy. Letoun je poháněn domácími (a již certifikovanými) motory Aviadvigatěl PD-14.
„Pracujeme pod velmi napjatými termíny, protože chápeme, že aerolinky na MC-21 netrpělivě čekají,“ říká ředitel korporace Rostech Oleg Jevtušenko. „Proto paralelně certifikací připravujeme i sériovou výrobu.“
Podle Jevtušenka je již více než 20 letounů ve výrobním závodě „v různých stupních dokončení“, přičemž dodávky dopravcům mají začít příští rok.
Aeroflot má celkem 18 pevných objednávek MC-21 a celkový závazek na 339 exemplářů. Závazek původně zahrnoval také letadla SJ-100 a Tu-214, ale nakonec byl konvertován na letadla MC-21-310 a zkrácenou verzi MC-21-210, která je nyní ve vývoji.
Aeroflot má prvních 108 exemplářů převzít do konce roku 2030 a další dodávku 92 exemplářů očekává do konce roku 2033. Kromě Aeroflotu má Smartavia objednáno 45, Aurora 15 a Iraero 7 exemplářů. Pořízení letadel projednává běloruská Belavia.
Základní verze MC-21-300 s motory Pratt & Whitney GTF získala certifikaci v prosinci 2021. Vzhledem k západním sankcím však bylo rozhodnuto pokračovat pouze vývojem verze MC-21-310 s domácími motory PD-14, přičemž bylo nutno letoun zásadně přepracovat a nahradit veškeré západní systémy a komponenty, což uvedení MC-21 do provozu značně oddálilo. (Foto: Russian Planes, OAC, planes.cz)
SSSR, nyní RF měli vždycky výborné letadla. Problémy měli hlavně s tím, že na západě jim házeli klacky pod nohy a to bude stále. Pamatuji si, že TU 144 zakázali létat do USA, prý protože při startu překračují hlukové limity. O 2 měsíce schválili možnost létat do USA Concordům ,přesto že hluk při startu byl malinko vyšší než u TU 144.
Jestli zbývá ještě 220-230 certifikačních letů, může to trvat rok nebo dva. Musí taky případné zjištěné problémy opravit nejenom na prototypech, ale i na rozpracovaných sériových kusech. Jen dál pracujte, třeba se vám časem podaří snížit i to 5 tunové přetížení a splnit požadavky zákazníka (dolet a náklad). A samozřejmě bude důležité hlídat i kvalitu a kvantitu sériové výroby.
Rusáky nepodceňuji, ale nevěřím, že dostanou v nejbližších deseti letech certifikaci od FAA a EASA. Takže budou létat jen v Rusku....
Pokud se Ladislave cítíte ohrožen, vyhledejte pomoc.
Co se starate? Minimálně 10 let se do Ruské Federace se létat tam nebude a z Ruské Federace sem též.Cesi by se měli hlavně starat o tom jestli tady přežijeme.Ne se starat jaké nové dopravní letadlo budou mít Rusové
Rozhodnú aj servisné časy a závažnosť porúch týchto lietadiel.
...a nic jim při certifikačních letech nerachlo, jak bývá poslední dobou zvykem.
Tak hlavně aby splnili pětiletku.
Martin: akorat ze ty motory jiz maji certifikaci podle standardu ICAO, ktere plati od 2027.
Celkem 13 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Josef Chan - nastudujte si fakta, napriklad na stranke https://cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-144
K dovodom jeho neuspoechu citujem z uvedenej stranky: "Jeden z Tu-144 se v roce 1973 na pařížské letecké přehlídce zřítil a další vývoj se oddálil. Letoun byl zaveden do komerční služby 1. listopadu 1977 téměř dva roky po Concordu kvůli rozpočtovým omezením. V květnu 1978 se při zkušebním letu během dodávky zřítil další Tu-144 (vylepšená verze s označením Tu-144D) a osobní flotila byla trvale uzemněna po pouhých 55 pravidelných letech. Letoun zůstal v provozu jako nákladní letadlo až do roku 1983, kdy bylo provedeno celkem 102 komerčních letů."
Zaujimavy aj clanok https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_industrial_espionage_of_Concorde