Typ letadla: | A319-112 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Czech Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-OER |
Autor: | Martin Horák |
Datum pořízení: | 08/2009 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 1419× |
01.08. - krátce před přistáním na RWY 06
Díky za odpověď. Popravdě mě zajímá právě to detailní vysvětlení. Zaujalo mě, že je to napříč typy, ale i na různých tvarech gondol i pylonů.
Tom: Jsou tam dle mě z důvodů usměrnění proudění, které by bez nich tvořilo všelijaké škodlivé víry nebo by neusměrněné proudění škodilo proudění kolem křídla atp. Při měření v aerodynamickém tunelu tam byl zkrátka s prouděním nějaký problém, tak ho výrobce takto napravil. Je to ale jen můj názor, pokud je tu nějaký zasvěcený odborník, nechť mě poopraví.
OK-OsER...strašnej pekáč..
prosím o radu - byť se o letectví dost zajímám, nevím jaký mají aerodynamický účel plošky na bocích motorových gondol u moderních dopravních letadel jako na snímku. Díky
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Hold podvěšené motory mají své výhody, ale i nějaké nevýhody, asi jako všechno. Jen pro porovnání, podobný problém je i s vnějšími zpětnými zrcátky u osobních aut. Musí být tam kde jsou z důvodů předpisů, kvalitního výhledu zpět, ale zrovna v tom místě dost škodí obtékání karoserie proudem vzduchu.