Album - Motory / Engines

  • milhaus
  • 23.05.2025
  • Pohled na pravou stranu motoru PW1133G-JM po sundání krytu fanu a reverzu. Na plášti fanu vidíme duální Electronic engine control (EEC) a před ním PHMU-Prognostic health monitoring unit. Většina agregátů je umístěna v sekci vysokého tlaku, zprava se nachází hydraulické čerpadlo( seshora k němu vedou dvě hnědé hadice, jedna je sací, druhá tlaková. Za ním je palivové čerpadlo, k němu vede zbývající hnědá hadice. Plechové potrubí patří systému odběru vzduchu a přívodu vzduchu ke startéru.
  • 706×
  • Jirka (koojoo) Hrdlička
  • 15.06.2019
  • V roce 1969 vyhrál Rolls Royce/MAN-Turbo výběrové řízení na pohon budoucího víceúčelového dvoumotorového bojového letounu PANAVIA Tornado.Rolls-Royce převzal 42,5% vývoje a následné výroby motorů,MTU 42,5% a Fiat 15%.Motor se skládá ze 17 modulů,z nichž každý je zaměnitelný.Pokud jeden motor selže,druhý motor převezme celé zásobování letadla automatickým vypnutím proudu.Nejvýraznějšími rysy jsou jeho tříhřídelová konstrukce a obraceč tahu.Jde o první vojenský motor,který je elektronicky řízen.První běh motoru RB 199-34 R se uskutečnil září 1971.K prvnímu použití v Tornádu došlo 14.srpna 1974 v Manchingu.Koncem roku 1978 byly dodány první sériové motory v záklaní verzi RB 199 Mk 101.
  • 1082×
  • milhaus
  • 26.10.2022
  • Boeing787 je vybaven pomocnou energetickou jednotkou APU Pratt & Whitney APS5000 . Na rozdíl od konvenčních APU na jiných letadlech se z něj neodebírá vzduch pro potřeby klimatizace či nahazování motorů, ale je na něm dvojice starter generátorů, každá z nich dodává při napětí 235V a frekvenci 360-440Hz proud 225kVA. Každý z nich váží 56 kg a jsou to ty šedé agregáty na přední stěně APU. Další zajímavostí je palivové čerpadlo, které je na rozdíl od jiných APU poháněno elektromotorem, nikoliv náhonem od hlavního hřídele. Je ukryto v větší plechové krabici na spodní straně APU( je to ta na které vidíme kulatý palivový filtr). Menší krabice vedle je ignition exciter, který stíněnými kabely napájí dvě svíčky. Poslední podlouhlá krabice v zadní části je olejový chladič.
  • 1410×
  • Jiří C. Břicháček
  • 23.10.2013
  • Pohled na jeden ze čtyř motorů zn. Wright R-1820-97 Cyclone, který má 9 radiálních cylindrů, vzduchem chlazené. Každý z nich dosahuje síly až 1,200 końských sil. Tento letoun je umístěn v leteckém muzeu Strategic Air Command & Aerospace Museum v Nebrasce, kde u vstupu do muzea dominuje ve vnitřní části vestibulu SR-71A “Blackbird”.
  • 1542×
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace